ביטוח מוצרי חשמל – OUT !
כתב שירות ואחריות למכשירי חשמל – IN !
עולם הביטוחים רווי בפוליסות והסכמים שעשויים לבלבל כל אחד.
למילה "ביטוח" יש קונוטציה מטרידה ומבהילה לעיתים אשר עשויה לגרום לאוזנינו להיאטם ואולם חוסר ההבנה עלול לפגוע בנו. מטרת המאמר שלנו אינה לדון בפסיכולוגיה של תחום הביטוחים אלא לעדכן אתכם שחל שינוי משמעותי בתקנות החל על חברות הביטוח. ביטוח זה מתייחס למכשירי חשמל ומלכתחילה לא היה בדיוק ביטוח. חכו רגע, מיד נסביר.
עד לתאריך ה – 1.7.2016 יכולנו לרכוש "ביטוח למכשירי חשמל" יחד עם ביטוח לדירה. מתחילתו של חודש יולי 2016 נאסר על חברות הביטוח למכור את ביטוח מכשירי החשמל הביתיים באופן ישיר.
ההסבר הינו פשוט: "הביטוח" אינו עונה על ההגדרה החוקית של המונח ביטוח מכיוון שלמעשה מדובר בשירות שניתן לצרכנים.
אם גם אתם רכשתם "ביטוח למכשירי חשמל" ואוחז בכם רעד כדאי שתדעו כי לא נשארתם לבדכם וכי ישנו פתרון יעיל ומשתלם הרבה יותר מהפתרון בו השתמשתם עד היום. פתרון זה עונה על השם העדין והמבטיח: "כתב שירות" או בשמו המלא "כתב שירות למכשירי חשמל ביתיים".
חשוב לציין כי חברות הביטוח עדיין יכולות למכור ביטוח כנגד גניבות של מכשירי חשמל אך לא את שירות התיקונים עצמו באופן ישיר.
כתב שירות למכשירי חשמל ביתיים,
כתב השירות עבור מכשירי החשמל אומנם נמכר על ידי חברות הביטוח עד לתום יוני 2016 אך מתחת לפני השטח הוא מוצר של חברות אשר מתמחות במתן השירות הלכה למעשה. מדובר כמובן על חברות גדולות ובעלות ניסיון אשר מעסיקות טכנאים ונציגי שירות רבים ומספקות כמויות עצומות של חלקי חילוף במטרה לקצר את זמן ההמתנה עד לרגע קבלת השירות.
מהרגע בו יצאה התקנה החדשה, מפסיקות חברות השירות הגדולות להתנהג כמו סופרי צללים ומתחילות לקחת את המושכות לידיהן. כך שבמידה ותזדקקו לשירות תוכלו לפנות אליהן באופן ישיר ולרכוש את אותו כתב שירות שהיה בעבר נחלתם של חברות הביטוח.
העבודה של חברות השירות מול הצרכנים משפרת את מצבו של הצרכן בצורה ניכרת וזאת משום שרמת המחויבות של החברות גדלה, התקשורת נוחה יותר ולטכנאים אין לאן לברוח. בחירה בחברה איכותית ואמינה תאפשר לצרכן להרגיש בטוח ולקבל סיוע מהיר ומשתלם עבור כל תקלה במכשירי החשמל התקולים.
אפשר להצטרף לשירות בכל זמן שרוצים
בניגוד למגנון חברות הביטוח שייעצו ללקוחותיהן לרכוש את "ביטוח מכשירי החשמל" לרוב בעת רכישת ביטוח הדירה או במהלך חידוש ביטוח הדירה (אלא אם כן הלקוח קיבל אישור מיוחד לרכוש את ביטוח מכשירי החשמל בזמן אחר), בחברות השירות הגדולות ניתן לרכוש את כתב השירות למכשירי חשמל ביתיים בכל רגע נתון. עצם האפשרות לרכוש את כתב השירות בכל עת הינו יתרון משמעותי שמקל על הלקוחות ומסייע להם להיות מוגנים תחת קבלת שירות ומכאן אפילו רגועים יותר.
יתרון נוסף מתגלה כאשר בוחנים את תקופת הביטוח – חברות הביטוח סיפקו את ביטוח מכשירי החשמל למשך שנה. חברות השירות מספקות את הסכם השירות לזמן רב יותר וגמיש יותר, לפי צרכי הלקוח.
הבדל נוסף נראה באחריות על התיקונים – ברוב המקרים יספקו חברות הביטוח אחריות של חצי שנה על תיקון מסוג אחד למכשיר מסוים, כל זאת במידה והתיקון החוזר נגרם בעקבות אותה סיבה שהובילה לתיקון הראשון. כאשר בוחנים את כתב השירות לא ניתן למצוא סעיף שכזה והלקוח מקבל אחריות מלאה.
למה כדאי לרכוש כתב שירות? אולי אפשר פשוט יותר להזמין טכנאי שירות?
כתב שירות של חברה מקצועית ואמינה ייתן לנו גיבוי במקרים בהם יש צורך בתיקונים יקרים ופחות יקרים. כדי לקבל את הגיבוי והאחריות יש לשלם מחיר השתתפות עצמית שאינו גבוה ולכן מפחית את ההוצאות בגין תיקונים וקלקולים לא צפויים בצורה ניכרת.
כתב השירות חל על מגוון מכשירי חשמל (המכשירים רשומים בכתב השירות), הוא משתלם במיוחד במקרים בהם יש לתקן יותר משני מכשירי חשמל, מתאים לכולם ובעיקר למשכירי דירות שלא רוצים לשלם סכומים גבוהים עבור אחזקת מכשירי החשמל בביתו של השוכר (דבר שיכול להיטיב במיוחד עם שוכרי הדירות בתל אביב) ומבטיח כי החבות חלה על חברת השירות ולכן בעל הבית לא "יתקמצן" על תיקונים ושדרוגים.
כתב השירות גם מבטיח כי כל תקלה תתוקן גם אם הטכנאי יצטרך להגיע מספר פעמים מבלי לקבל תמורה עבור כל ביקור.
חברה שמחויבת לצרכן, תקפיד להעניק לכל לקוח את השירות הטוב ביותר, אחרת היא פשוט לא תחזיק מעמד. ניתן למדוד את המחויבות של חברת השירות בצי העובדים העומדים לצידה כגון טכנאי שירות מיומנים, צוותי קבלת קהל, אנשי שטח ומעבר לזה מחסן חלפים אשר יעמוד לצד לקוחותיה בכל עת.
טכנאי רגיל אשר מוזמן לבית הלקוח, לא תמיד יחוש אחריות רבה, לעיתים עלול לגבות מחירים מופרזים, "להמציא" תקלות שאינן קיימות, להשתמש בחלקי חילוף שאינם איכותיים, להגיע תוך זמן רב ובמידה והתיקון לא התבצע כהלכה והתקלה לא תוקנה, להגיע שוב ולגבות מחיר נוסף.
לעומת זאת, טכנאי אשר עובד תחת חברת שירות גדולה, חש אחריות ענקית כלפי לקוחותיו. וזאת מכיוון שהצלחתו של כל תיקון ותיקון תשפר את דירגו כטכנאי טוב יותר בחברה ולכן תשפר את תנאי העסקתו. ההצלחה בתיקון הבעיה והפידבק שלכם חשובים לטכנאי המדובר ולכן אין ספק כי השירות שתקבלו יהיה מקצועי יותר, טוב יותר וכנראה גם מחויך יותר.
הגיע הזמן להגן על הצרכן
השינוי שהתרחש בתחילת יולי 2016 הינו מעודד מאוד משום שהוא תורם לצרכנים ומגן עליהם מפני תשלומים כבדים. כמו כן, השירות מספק אלטרנטיבה יעילה שחוסכת ללקוחות הזמנת טכנאי שאינו עובד בחברה מסודרת ואינו חש אחריות ומחויבות למתן שירות איכותי וגביית מחירים שוק הוגנים. התקשורת הישירה בין הצרכן לחברת השירות מאפשרת לצרכן להביע את רצונותיו, להסביר מה בדיוק הוא צריך, להתלבט ולקבל ייעוץ ומענה בעת הצורך.